Milenyumda İletişim Sempozyumu İÜ’de Düzenlendi

“Milenyumda İletişim Sempozyumu”nun (Communication in the Millennium-CIM) 14.’sü 5-6 Mayıs 2016 tarihlerinde İstanbul Üniversitesi’nin ev sahipliğinde düzenlendi.

Sempozyumun açılış konuşmalarını Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Basın ve Yayın Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Erkan Yüksel, İÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nilüfer Sezer, Kaiser Communication GmbH’nin kurucusu Guntram Kaiser ve dünyaca ünlü blogger cc: catalfamo kurucusu Gianni Catalfamo yaptılar.

Prof. Dr. Erkan Yüksel konuşmasında toplantıda bulunamayan arkadaşlarının mesajını ileterek, “Burada bulunmaktan çok mutluyum. Milenyumda İletişim Sempozyumu bu sene 14. kez gerçekleştiriliyor. Sempozyumun düzenlenmesinde emeği geçen komite üyelerine ve katılımcılara çok teşekkür ediyorum” dedi.

“Sempozyum Uygulayıcılar ve Araştırmacılar İçin Bir Fırsat”

Prof. Dr. Nilüfer Sezer ise konuşmasında çok önemli bir sempozyum için bir araya geldiklerini belirterek, “14. Milenyumda İletişim Sempozyumu, ciddi çalışmaların sonunda üniversitemizin ev sahipliğinde gerçekleştiriliyor. Burada misafirlerimizi ağırlamak bizim için büyük bir gurur. Sempozyumda hem iletişim uygulayıcıları hem de iletişim araştırmacıları için önemli iletişim konularını tartışacağız” ifadelerini kullandı.

“İnsanların Dikkatini Çekmeliyiz”

Sempozyumun ana konuşmacılarından Guntram Kaiser, “Öncelikle bana burada bulunma fırsatı verdiğiniz için çok teşekkür ederim. Ana konuşmacı olmaktan büyük bir mutluluk duyuyorum. Sunumum medyanın geleceği ve halkla ilişkiler sektörü üzerine olacak” şeklinde konuştu. Kaiser sunumunda sektördeki iyi fotoğraf ve grafik eksikliğinden bahsetti. Haberi ilk yayınlayan olmanın öneminden bahseden Kaiser, insanların dikkatini çekmek için yeni bir şeyler yapmamız gerekiyor diyerek ALS hastalığına dikkat çekmek için yürütülen “bir kova buz” kampanyasını örnek olarak verdi.

“Reklam ve Halkla İlişkiler Arasındaki Sınır Kalkıyor”

Sempozyumun diğer ana konuşmacısı olan Gianni Catalfamo ise reklam ve halkla ilişkilere yapılan yatırımlarda dengelerin değiştiğini söyleyerek, “Artık reklam ve halkla ilişkilere artı olarak dijital yatırımlar da önem kazandı. Reklam ve halkla ilişkiler arasındaki sınırlar yıllar içinde iyice kaybolacak. Küresel durumu bilen ama yerel durumlara adapte olabilen uzmanlara ihtiyacımız var. Artık yeni bir zihniyete sahip olan insanlara ihtiyacımız var” ifadelerini kullandı.

İstanbul Üniversitesi, Teksas Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi’nin işbirliğinde 14 yıldır, Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri arasında dönüşümlü olarak organize edilen Sempozyumda iletişim akademisyenleri, iletişim alanındaki tebliğlerini sunarak, ilgili alandaki gelişmeleri, sorunları ve çözüm yollarını tartıştı. İletişimciler ve akademisyenler arasında yenilikçi ve etkileyici bir diyalog geliştirmeyi amaçlayan Sempozyum, uluslararası disiplinler arası forum kurmayı ve iletişim sektörüne ve onun gelişimine katkı sağlamak amacı ile düzenlendi.

Toplantılarda iki gün boyunca dünyanın farklı ülkelerinden gelen iletişim bilimciler yaklaşık 50 bildiri sundular.

Haber: Kübra OBAY