İstanbul İletişim Konuşmaları, Sektör Temsilcilerini Öğrencilerle Buluşturdu

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020-2021 döneminde, öğrencilerin mesleki gelişimine odaklanan vizyonunun bir yansıması olarak yeni bir etkinlik serisini hayata geçirdi. Her hafta sektörün önde gelen temsilcilerinin ağırlandığı İstanbul İletişim Konuşmaları’nda, öğrencilere sektör temsilcilerinin deneyimlerinden ve tavsiyelerinden yararlanma fırsatı sunuldu.

Benden Marka Olur mu?

Yoğun ilgi gören İstanbul İletişim Konuşmaları’nın ilk etkinliğine Turkcell İç İletişim ve İşveren Markası Bölüm Yöneticisi Caner Baykara konuk oldu. Baykara, “Benden Marka Olur mu?” başlıklı konuşmasında, gençlerin inovatif düşünme odaklı hareket etmesi gerektiğinin altını çizerek, bir duruş belirleyip sonuna kadar devam ettirmenin markalaşma sürecinin en önemli unsuru olduğunu söyledi.

Sinema ve Kadın Yönetmenler

Serinin ikinci etkinliği; yönetmen, senarist ve yapımcı Çağıl Nurhak Aydoğdu’nun katılımıyla ve “Sinema ve Kadın Yönetmenler” başlığıyla gerçekleştirildi. Kadın yönetmenlerin sinema tarihindeki yerine ve sektördeki güncel konumuna değinen Aydoğdu, yapımlarda kadın karakterler oluşturulurken yaşanan olayları olduğu gibi göstermenin ve doğallıktan yana olmanın önemini vurguladı.

Günümüzde Yazılı Basın ve Gazetecilik

İstanbul İletişim Konuşmaları Hürriyet Gazetesi İstihbarat Müdürü Celal Korkut’un konuk olduğu “Günümüzde Yazılı Basın ve Gazetecilik” başlıklı etkinlikle devam etti. Yazılı basının ve gazetecilik mesleğinin güncel durumunu değerlendiren Korkut, haberi oluşturmada muhabirin rolüne dikkat çekerek haberleştirilecek bilginin farklı kaynaklardan doğrulanması gerektiğini söyledi.

Reklamda Stratejik Planlama

Serinin dördüncü etkinliğinde, Fikret Ajans Kurucu Ortağı ve Stratejist Göktuğ Yücekul “Reklamda Stratejik Planlama” başlıklı konuşmasını gerçekleştirdi. Stratejik planlamanın reklam süreçlerinde kullanımına dair bilgiler paylaşan Yücekul, hedef kitleye rahat bir şekilde dokunacak medya planının oluşturulması ve iletişimcinin iş hedeflerini doğru şekillendirmesi gerektiğini belirtti. Yücekul, stratejik planlama evreninin özünün iletişim olduğunu ifade etti.

Müzik, Ses ve Sinema İlişkisi

Altınbaş Üniversitesi Öğretim Üyesi ve film müziği bestecisi Dr. Mustafa Avcı’nın konuk olduğu “Müzik, Ses ve Sinema İlişkisi” başlığıyla gerçekleştirilen beşinci etkinlikte, sinema filmi üretim sürecinde müzik ve sesin planlama ve uygulama aşamalarının nasıl yürütülmesi gerektiği ele alındı. Müziğin, filmin algılanmasında etkin rol oynadığını belirten Dr. Avcı, film müziklerinin yönlendirmeyen, anlatıya paralel giden, seyircide olay akışı dışında beklenti oluşturmayan, öyküyü tamamlayıcı unsur olarak tasarlanması gerektiğini belirtti.

Televizyon Muhabirliği

Serinin bir sonraki etkinliğine NTV’nin deneyimli muhabiri ve İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu Yağız Şenkal konuk oldu. “Televizyon Muhabirliği” başlıklı konuşmasında gazetecilik mesleğinin pandemi koşullarının da etkisiyle internet ortamına aktarıldığını belirten Şenkal, öğrencilerin üniversite yıllarında kendilerini olabildiğince geliştirmeleri gerektiğine vurgu yaptı ve yılmadan, azimle çalışmak gerektiğini ifade etti.

Teknoloji Gelecekte Nasıl Olacak ve İletişimi Nasıl Etkileyecek?

İstanbul İletişim Konuşmaları’nın yedinci konuğu Unusual Enterprise Kurucusu Seçkin Canan oldu. “Teknoloji Gelecekte Nasıl Olacak ve İletişimi Nasıl Etkileyecek?” başlıklı konuşmasını gerçekleştiren Canan, teknoloji ve iletişim ilişkisi bağlamında hem günümüz koşullarını hem de geleceğe yönelik sektörel öngörüleri anlattı. İletişimde verinin önemini vurgulayan Canan, iletişimcide bulunması gereken özellikleri de aktardı.

Türk Sinemasında Film Festivalleri

Serinin sekizinci etkinliğine “Türk Sinemasında Film Festivalleri” konusunu ele alan yönetmen ve festival direktörü Gülten Taranç konuk oldu. Taranç, sadece film yapmak değil toplumsal cinsiyet eşitliği bağlamında kadın yönetmenlere fırsat eşitliği sağlamak gibi bir mücadele içinde olduğunu belirterek, tüm bunları yaparken akademiyi sahadan ayırmadığını, her iki alanı çalışmalarında birleştirdiğini dile getirdi.

Gazetecilik ve Parlamento Muhabirliği

İstanbul İletişim Konuşmaları’nın bir sonraki konuğu “Gazetecilik ve Parlamento Muhabirliği” başlıklı konuşmasıyla, NTV’nin deneyimli parlamento muhabiri Özgür Akbaş oldu. Gazetecilik, televizyon haberciliği, parlamento muhabirliği başta olmak üzere birçok alanda önemli bilgiler paylaşan Akbaş, haberciliğin günümüz teknolojik gelişmelerine bağlı olarak önemli bir değişim sürecinden geçtiğini aktararak, podcast yayıncılığın ve yurttaş gazeteciliğinin son yıllarda her zaman olduğundan çok daha fazla revaçta olduğunu ve bu durumun yakın gelecekteki habercilik biçimine dair önemli ipuçları verdiğini söyledi.

Pandemide İletişimi Yönetmek

Serinin onuncu etkinliğine Nestlé Türkiye İletişim ve Kurumsal İlişkiler Müdürü İrem Erdoğan konuk oldu. “Pandemide İletişimi Yönetmek” başlıklı konuşmasını gerçekleştiren Erdoğan, pandemi sürecinde belirlenen ve uygulanan iletişim stratejilerin oluşum süreçleri ile mevcut sonuçlarını ele aldı. Pandemi sürecinin her alan için olduğu gibi iletişim alanı için de büyük bir krizi ve dolayısıyla kriz yönetimini barındırdığını belirten Erdoğan, süreçte öncelikli olarak tespit çalışmalarına ağırlık verildiğini ifade etti. Erdoğan pandemi sürecinin özellikle öğrenciler için büyük bir kazanım süreci olduğunu, çünkü iletişim çalışmalarının bu süreçte önümüzdeki birkaç yılda alabileceği yoldan daha ileri taşındığını vurguladı.

Yurtdışında Muhabir Olmak

TRT Washington Muhabiri Ali Artmaz’ın konuk olduğu bir sonraki etkinlikte, “Yurtdışında Muhabir Olmak” konusu ele alındı. Muhabirliğin günümüz gelişmelerine bağlı olarak önemli bir değişim sürecinden geçtiğini belirten Artmaz, muhabirliğin sadece bir alandan ibaret olmadığını ve ana çatının gazetecilik olduğunu belirtti. Gazeteciliğin tarihe tanıklık etmek olduğunu vurgulayan Artmaz, genç iletişimcilerin tüm gelişmeleri takip ve tecrübe etmesi gerektiğini söyledi. Artmaz ayrıca gazeteciliğin zor bir meslek olduğunun altını çizerek, bilgi ve genel kültürün bir muhabirde bulunması gereken temel özellikler olduğuna da dikkat çekti.

Sosyal Yatırım ve Sürdürülebilirlik

İstanbul İletişim Konuşmaları, Shell Kurumsal İletişim Direktörü Meltem Okyar Perdeci’nin konuk olduğu on ikinci etkinlikle devam etti. “Sosyal Yatırım ve Sürdürülebilirlik” konusunu ele alan Okyar Perdeci, sosyal sorumluluk bilinci hakkında açıklamalarda bulunarak, günümüzde şirketlerin süreç içinde sorumluluk bilincinde olurken, kendi operasyonel faaliyet alanlarını korumaları, toplumun ihtiyacına yönelik davranış sergilemeleri yanında müşteri ve çalışanın da sürece dahil olarak, geri bildirime yönelik değişime açık olmaları gerektiğinin atını çizdi. Perdeci sürdürülebilirlik için değişime açık olmak gerektiğini vurguladı.

Animasyon ve Çizgi Film

İletişim Fakültesi öğrencilerinin sektörün tecrübeli isimleri ile buluştuğu 2020-2021 döneminin son İstanbul İletişim Konuşmaları’na, Rafadan Tayfa’nın Yapımcı ve Yönetmeni İsmail Fidan konuk oldu. “Animasyon ve Çizgi Film” konusu hakkında konuşan Fidan, animasyonun günümüzde önemli bir gelişim gösterdiğini belirterek, çizgi film ve animasyon sektörünün ülkemizde de oldukça yaygınlaşmış, yaş ayırt etmeksizin geniş kitleler tarafından tüketilen bir mecraya dönüşmüş olduğunu söyledi. Animasyonla ortada var olmayan bir üretim yapıldığına dikkat çeken Fidan, birçok farklı alan ile bağlantı sunabilen bir mecrada olduklarını ve bu sebeple animasyonun tüm sektörlerin kalbi olduğunu vurguladı.

İstanbul İletişim Konuşmaları, 2020-2021 dönemi boyunca her çarşamba, sektör temsilcilerini İletişim Fakültesi öğrencileri ile buluşturdu. Zoom üzerinden gerçekleşen etkinlikler aynı zamanda İÜWEBTV üzerinden de canlı olarak yayınlandı.

Haber: Tuğçe AYÇİN