Halkla İlişkiler ve Tanıtım
- > Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans
- > Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans
- > Kişilerarası İletişim Tezli Yüksek Lisans
- > Kurumsal İletişim Tezli Yüksek Lisans
- > Reklamcılık Tezli Yüksek Lisans
- > Yeni Medya ve İletişim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans
- > Halkla İlişkiler ve Tanıtım Doktora
- Bölüm Akademik Kadro
- Program Bilgileri
- Müfredat
- Ders Programı
- Mezuniyet Projesi Dersi Değerlendirme Kriterleri
- Adaylar İçin Önerilen Okumalar
- Lisansüstü Tezler
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde öğrencilerin başta iletişim olmak üzere ilişkili disiplinlerden faydalanarak halkla ilişkiler, tanıtım, reklam, geleneksel ve dijital pazarlama, medya planlama, marka yönetimi gibi alanlarda çağın ihtiyaçlarına cevap verebilen profesyoneller olarak yetişmeleri amaçlanıyor.
Derslerde verilen kuramsal bilgilerin uygulamada etkili olması amacıyla Fakülte bünyesinde faaliyet gösteren Ajans İstanbul İletişim, bölüm öğrencileri için önemli bir uygulama alanı. Yıl boyunca düzenlenen söyleşi, konferans, seminer, atölye gibi etkinliklerde görev alan öğrenciler, edindikleri tecrübe ile sektöre rakiplerinden bir adım önde adım atıyor.
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarındaki kurumsal ve uygulamalı derslerde öğrencilerimiz tarafından hayata geçirilen projeler ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından ödüle layık görülüyor.
Kariyer Olanakları
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünde hem kuramsal eğitime hem de uygulamaya ağırlık verilmesi öğrencilerimizin profesyonel yaşamlarında başarıya ulaşmalarına ve topluma yön veren, göz önünde olan çalışmalara imza atmalarına temel oluşturmakta. Bölüm mezunları, özel ve kamu kurumlarının halkla ilişkiler ve tanıtım departmanlarında, reklam ajanslarında ve sosyal medya danışmanlığı şirketlerindeki çeşitli pozisyonlarda çalışabilmekte.
Mezunların Öğrenme Çıktıları
- Kültürün oluşumu ve değişimi süreçlerine dair bilgi sahibidir.
- Kuramsal ve uygulamalı olarak bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir.
- Siyaset, güç ve iktidar kavramlarını bilir.
- İletişim alanındaki tarihi, kuramsal kavramsal, ve hukuki yaklaşımları bilir ve uygular.
- Halkla ilişkiler temel kavram ve uygulamalarını bilir.
- Reklam çözümlemeleri yapabilir.
- Siyasal iletişim ve diplomasi alanında bilgi sahibi olarak lobi çalışmalarında bulunabilir.
- Ekonominin temel kavramlarını bilir ve alanında uygulamalı analizler yapabilir.
- Küresel ve yerel medya sektörlerinin yapı ve işleyişini bilir.
- Kurumsal iletişim yönetimini ilgilendiren uygulama ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Halkla ilişkiler alanına giren her türlü iletişim çalışmasını gerçekleştirir.
- Bireysel ve kurumsal sosyal sorumluluğun bilincinde olarak iletişim kampanyaları gerçekleştirir, sponsorluk projeleri hazırlayabilir.
- Reklam kampanyalarını oluşturur ve uygular.
Tutum, Davranış ve Mesleki Yetkinlikler
- Sosyal ve kültürel ortamdaki iletişim öğelerinin, sosyal psikolojik kökenli temel kaynaklarının ayırdına varır.
- Sanat ve kültürel miras konularında bilinçli ve duyarlıdır.
- Kritik, yaratıcı ve bağımsız düşünebilme yeteneğine sahip olacaklardır.
- Reklam ve halkla ilişkiler alanında metin yazma tekniklerini bilir ve uygular.
- Halkla ilişkiler kavram ve tekniklerini bilerek mesleki etik bağlamında teknolojiyi de kullanarak halkla ilişkiler etkinliklerini gerçekleştirebilir.
<< ÖĞRENCİ UYGULAMA VE STAJ BİRİMLERİ >>
Geçmişten günümüze iletişim sektörüne önemli isimler kazandırmış ve bu sektörde çalışmalarını sürdürmekte olan İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, etkili iletişim uygulamalarını kullanarak geleceğin iletişimcilerini yetiştirmeye devam ediyor. Bu uygulamalardan biri olan Ajans İstanbul İletişim, 15 Mart 2016 tarihinde çalışma hayatına başladı.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nün uygulama birimi olan Ajansımız, öğrencilere teorik bilgilerini pratiğe dökme olanağını sunuyor. Proje hazırlama, etkinlik planlaması ve yönetimi, metin yazımı, içerik üretimi, reklam gibi alanlarda uygulamalar yapan Ajansımız, her geçen gün yükselen ivmesiyle birçok başarılı etkinliğe imza atarak, sektörün önde gelen isimlerini ve öğrencilerimizi bir araya getiriyor.
|
Misyon
Misyonumuz, geleceğin iletişimcilerine çalışacağı alanlarda en iyi şekilde uygulama yapmalarına olanak vermek ve takım çalışmasına önem vererek, mezun olduklarında iş hayatına daha kolay adapte olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin yaratıcı düşüncelerine yenilerini ekleyerek, onları çeşitli yarışmalara, projelere ve etkinliklere hazırlamaktır.
Vizyon
Vizyonumuz, öğrencilerimizin hem pratik hem de teorik bakımdan donanımlı, girişken, özgüven sahibi ve kendilerini hayata hazırlamış bir birey olarak mezun olmalarını sağlamaktır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Programı; halkla ilişkiler disiplini ve ilişkili olduğu disiplinlere ilişkin kuramsal bilgi donanımını, alana özgü araştırma yöntem ve teknikleri kullanabilme becerisini öğrencilere kazandırmayı hedefler. Program; öğrencilerin iletişim alanındaki yasal düzenleme ve işlemleri kavraması, eleştirel bakış açısı kazanabilmesi, özgün çalışmalar ortaya koyabilmesi ve mesleki etik konusunda duyarlılık kazanması yönünde bir eğitim stratejisi benimser. Yüksek Lisans Programımızda, öğrencilere, dijital ortamda halkla ilişkiler becerilerinin kazandırılması, kurum ve hedef kitle arasında diyalojik iletişimi sağlayabilme becerisinin edindirilmesi hedeflenmekte.. Bunun yanı sıra stratejik halkla ilişkiler planlamaları yapabilen, alanda araştırmalar yürüterek yeni katkılar sağlayan iletişimcilerin yetiştirilmesi amaçlanmakta.
Programı tamamlayan öğrenciler, kurum kimliği, kurum imajı, kurumsal itibar, sponsorluk, kurumsal iletişim, sağlık iletişimi, medyayla ilişkiler, yeni medya teknolojilerinin kullanımı, sosyal sorumluluk iletişimi, etkinlik yönetimi gibi halkla ilişkiler disiplininin ve reklam disiplininin önemli çalışma alanlarıyla ilişkili teorik bilgileri edinir ve uygulamaya aktarabilme becerisini kazanır.
Program Müfredatı: https://ebs.istanbul.edu.tr/home/dersprogram/?id=1832
Kişilerarası İletişim Tezli Yüksek Lisans Programı; kişilerarası iletişim alanında çağın sunduğu bilgilerle donanmış, öncü ve fark oluşturabilecek bireyler yetiştirmek misyonu ile çalışmalarını sürdürür. Program; dünyada kişilerarası iletişim alanındaki gelişmeleri yakından takip ederek öğrencilerine aktarmayı, böylece çağa hazırlıklı, yenilikçi, değişim süreçlerini doğru analiz edebilen ve dönüşümlere kolaylıkla ayak uydurabilen bireyler yetiştirmeyi hedefler. Bu programda eğitim gören öğrencilerin kişilerarası iletişim sürecinde karşılaşılabilecek engelleri önleyebilme yeteneği kazanması, iletişim becerilerini geliştirebilmesi, ikna ve retorik becerisine sahip olabilmeleri hedeflenmekte.
Programı tamamlayan öğrenciler, kişilerarası iletişim disiplini ve ilişkili olduğu diğer disiplinlerden edindiği bilgileri kullanarak stratejik düşünebilme ve stratejiler üretebilme yeteneğini kazanır. Öğrenciler ayrıca, kişilerarası iletişim uygulamalarını gerçekleştirmeyi sağlayacak çeşitli bilgi, birikim, yetkinlik ve deneyimleri edinebilme becerisi kazanırlar.
Program Müfredatı: https://ebs.istanbul.edu.tr/home/dersprogram/?id=7158&birim=kisilerarasi_iletisim__tezli_yuksek_lisans_programi_(orgun_ogretim)
Kurumsal İletişim Tezli Yüksek Lisans Programı, kurumsal iletişim alanında çağın sunduğu bilgilerle donanmış, öncü ve fark oluşturabilecek bireyler yetiştirmeyi hedefler. Program, dünyada halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim alanındaki tüm gelişmeleri yakından takip ederek öğrencilere aktarmayı, kurumsal iletişim yönetimi alanında teori ve uygulamayı bir araya getirebilen, aynı zamanda alana eleştirel bir perspektifle bakabilen iletişimcilerin yetiştirilmesini amaçlanmakta. Öğrencilere, sosyal medya becerisinin kazandırılması, kurumsal iletişim yönetimi becerisinin edindirilmesi hedeflenmekte. Bu sayede öğrencilerin marka yönetiminde uzmanlaşması ve medya ilişkilerini yönetebilmesi ve aynı zamanda sosyal sorumluluk kampanyalarını nitelikli bir biçimde yürütebilmesi sağlanmaktadır.
Programı tamamlayan öğrenciler, halkla ilişkiler disiplininden edindiği bilgilere iletişim bilimi, davranış bilimi, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, pazarlama iletişimi, siyasal iletişim, sağlık iletişimi, araştırma, reklam gibi diğer alanlardan edindiği bilgileri uygulayabilme becerisini kazanır.
Program Müfredatı: https://ebs.istanbul.edu.tr/home/dersprogram/?id=1687
Reklam, ekonomik ve sosyal yaşam pratiklerinin dönüşümünün ve dijitalleşmenin etkisinin belirginleşmesinin bir sonucu olarak, sektör ve akademi için önem arz eden bir disiplin haline gelmiştir. Reklamın artan önemi profesyonel iş gücü ve bu alanda araştırmalar gerçekleştirecek akademisyenlere ihtiyaç duyulmasına sebep olmakta.
Reklamcılık Tezli Yüksek Lisans Programı, spesifik olarak reklam alanında uzmanlaşmayı amaç edinmiş öğrencilerin ihtiyacına karşılık vermeyi hedefliyor. Bu durum, reklam alanında ihtiyaç duyulan profesyonel işgücü talebine yanıt vermeye olanak tanıyacağı gibi akademinin bu alanda ihtiyaç duyduğu araştırmacıların yetişmesi için gerekli bilimsel altyapının oluşturulmasına da katkı sağlamakta.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesindeki Reklamcılık Anabilim Dalı, ulusal ve uluslararası ölçekteki iletişim ve reklam pratiklerine hakim, alanında uzmanlaşmış bir akademik kadroya sahip.
Bu yönüyle Reklamcılık Tezli Yüksek Lisans Programımız, reklam çalışmaları konusunda hem teorik hem de uygulama düzeyinde duyulan ihtiyaca cevap verme amacıyla ilk kez 2022-2023 Eğitim-Öğretim Döneminde açılacak. Reklamcılık Tezli Yüksek Programı’nda eğitim görecek öğrencilerimiz, fakültemiz bünyesindeki Reklam Anabilim Dalı’nın sahip olduğu akademik birikimin toplumsal faydaya dönüşmesi noktasında önemli bir işleve sahip olacak.
Program Müfredatı: https://ebs.istanbul.edu.tr/home/program?id=20293&birim=reklamcilik__tezli_yuksek_lisans_programi__(orgun_ogretim)
Yeni Medya ve İletişim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı, yeni medya alanında çağın sunduğu bilgilerle donanmış, öncü ve fark oluşturabilecek bireyler yetiştirmeyi amaçlıyor. Program ile öğrencilerin yeni medya alanında teori ve uygulamayı bir araya getirebilmeleri ve yeni medya yönetiminde stratejik karar alma becerilerini kullanabilmeleri sağlanıyor. Program kapsamında, yeni medya üzerinde araştırmalar yapabilecek, yeni iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilecek, sosyal medyada içerik üretip yönetebilecek beceriler, öğrencilere kazandırılıyor.
Yeni medya çalışmaları, dijital pazarlama, online müşteri ilişkileri gibi farklı uzmanlık alanlarını içine alan Program, yeni medya teknolojileri, sosyal medya ve tüm çevrim içi teknolojilere yönelik teorik ve pratik yetenekler geliştirilmesini hedeflemekte. Programı tamamlayan öğrenciler, yeni medya alanındaki iletişim stratejisi ve teknolojilerine hâkim olarak bu alanda proje üretip yönetme becerisini kazanıyor.
Program Müfredatı: https://ebs.istanbul.edu.tr/home/dersprogram/?id=1691
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Doktora Programı; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni gelişmelerden haberdar olan, iletişimin değiştirici ve dönüştürücü kodlarını çözebilen, iletişimin yaslandığı felsefeyi doğru okuyabilen, iletişimin toplumla ve insanla kurduğu ilişkiyi anlamlandırabilen bir eğitim stratejisini benimser. Program, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında çağın sunduğu bilgilerle donanmış, öncü ve fark oluşturabilecek bireyler yetiştirmeyi hedefler. Bölümümüz; dünyada halkla ilişkiler ve reklam alanındaki tüm gelişmeleri yakından takip ederek öğrencilerine aktarmayı, böylece çağa hazırlıklı, yenilikçi, değişim süreçlerini doğru analiz edebilen ve dönüşümlere kolaylıkla ayak uydurabilen bireyler yetiştirmeyi misyon edinir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Doktora Programı öğrenciye bağımsız araştırma yapabilme, bilimsel konuları derin bir şekilde inceleyip yorum yapabilme ve yeni sonuçlar elde edebilmek için yöntemler belirleyebilme yeteneği kazandırmayı amaçlamakta. Program, Türkiye'nin başarılı halkla ilişkiler ve reklam uygulayıcılarının yetiştirilmesine katkı sağlamayı ve bölüm ile ilgili temel bilgilerin öğrencilere aktarılmasını hedefler. Programı tamamlayan öğrenciler, elde ettikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilecek beceriyi kazanırlar, alanlarındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilirler, verileri yorumlayıp değerlendirebilirler.
Program Müfredatı: https://ebs.istanbul.edu.tr/home/dersprogram/?id=2077
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ AKADEMİK KADRO
Bölüm Başkanı: Prof.Dr. ECE KARADOĞAN DORUK
Bölüm Başkanı Yrd.: Prof.Dr. YEŞİM GÜÇDEMİR | Bölüm Başkanı Yrd.: Doç.Dr. BETÜL ÖNAY DOĞAN |
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Programı (Örgün Öğretim)
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Programı (Örgün Öğretim)
- Kişilerarası İletişim Tezli Yüksek Lisans Programı (Örgün Öğretim)
- Kurumsal İletişim Tezli Yüksek Lisans Programı (Örgün Öğretim)
- Reklamcılık Tezli Yüksek Lisans Programı (Örgün Öğretim)
- Yeni Medya ve İletişim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı, (Örgün Öğretim)
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım Doktora Programı, (Örgün Öğretim)
Genel Bilgiler:
Lisans Programları 8.yy Mezuniyet Projesi Dersine ait Bitirme Ödevi Hazırlama Yönergesi ve Değerlendirme Kriterleri ile
Örnek Proje Taslağı aşağıda sunulmuştur:
> Bitirme Ödevi Hazırlama Yönergesi ve Değerlendirme Kriterleri (.pdf)
> Örnek Proje Taslağı (.docx)
* 8.yy. Zorunlu Mezuniyet Projesi kapsamında öğrenci, ara sınavlara kadar mezuniyet projesinin kaynak tarama ve bilgi toplama gibi aşamalarında belirli bir aşamaya gelmiş olmalıdır. Ara sınavlarda, mezuniyet projesi taslağı üzerinden bir değerlendirme yapılacaktır. Öğrenci, üzerinde çalıştığı projenin konusu, amacı, uygulanan yöntem, bölümler hakkında özet bilgi, kaynakça, varılan ön sonuçlar ve öneriler gibi devam eden çalışmalarına ilişkin hazırlamış olduğu mezuniyet projesi taslağını, ilgili ara sınav salonuna getirerek imza karşılığı sınav gözetmenine teslim eder.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Yüksek Lisans ve Doktora Programlarımıza Başvurmak İsteyenler İçin
Kitap Önerileri (HAZİRAN – 2019)
Ahmet Alpaslan, İnsan Okuma Sanatı; Etkili İletişim Teknikleri, Arı Sanat Yayınevi
Ahmet Güneş, İletişim Araştırmalarında Göstergebilim, LiteraTürk Yayınları
Ahmet Kalender, Halkla İlişkiler, Tablet Yayınları
Alaeddin Asna, Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayınları
Ali Saydam, Algılama Yönetimi: İletişimin Akıl ve Gönül Penceresi, Rota Yayınları
Alim Kaya, Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi
Alison Theaker, Halkla İlişkiler El Kitabı, Mediacat Yayınları
Ann Handley, C. Chapman, Dijital çağda içerik yönetiminin kuralları, MediaCat Yayınları
Anthony Davis, Halkla İlişkilerin ABC’si, MediaCat Yayınları
Anthony Giddens, Elimizden Kaçıp Giden Dünya, Alfa Yayınları
Anthony Giddens, Modenliğin Sonuçları, Ayrıntı Yayınları
Arsev Bektaş, Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, Bağlam Yayınları
Aylin Göztaş Pira, E. Pelin Baytekin, Halkla İlişkiler: Neyi, Nasıl Yapmalı?, Dönence Yayınları
Aysel Aziz, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Nobel Yayınları
Aysel Aziz, İletişim ve… Ersan İlal’e Armağan, Hiperlink-İlad yayınları
Damian Ryan, Dijital Pazarlama, İş Bankası Kültür Yayınları
Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli, Kişilerarası İletişim, Nobel Yayınevi
Doğan Ergun, Yöntemi Bulmak, İmge Kitabevi
Doğan Günay, Alev Parsa, Görsel Göstergebilim, Es Yayınları
Doğan Özlem, Bilim Felsefesi, Notos Yayınları
Erdem Taşdemir, Kişilerarası İletişim, Ekin Kitabevi
Ergün Yolcu, Reklamlarda İstanbul, İstanbul Üniversitesi Yayınları
Ernst Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi
Erol Mutlu, Kitle İletişim Kuramları, Ütopya Yayınları
Fatma Erkman-Akerson, Göstergebilime Giriş, Bilge Kültür Sanat
Ferruh Uztuğ, Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi, Reklam Yaratıcıları Derneği Yayınları
Filiz Aydoğan, Yeni Medya Kuramları, Der Yayınları
Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları
Frederic Vasseur, Geleceğin Medyaları, İletişim Yayınları
Füsun Topsümer, Müge Elden, Reklamcılık: Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları
George Orwell, 1984, Can Yayınları
George Ritzer, Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Ayrıntı Yayınları
George Ritzer, Toplumun Mc Donaldlaştırılması, Ayrıntı Yayınları
Gillian Dyer, İletişim Olarak Reklamcılık, Beta Yayınları
Guy Debord, Gösteri Toplumu, Ayrıntı Yayınları
Gülseren Şendur Atabek, Ümit Atabek, Medya Metinlerini Çözümlemek; İçerik, Göstergebilim ve Söylem Çözümleme Yöntemleri, Siyasal Kitabevi
Hans Georg Gadamer, Hakikat ve Yöntem 1-2, Paradigma Yayıncılık
Hıfzı Topuz, Uluslararası İletişim, Anadolu Üniversitesi
İrfan Erdoğan, Korkmak Alemdar, İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınevi
İrfan Erdoğan, Korkmak Alemdar, Öteki Kuram, Erk Yayınları
Jacgues Perriault, İletişim Bilimlerinin Unutulmuş Kökenleri, Ayrıntı Yayınları
James E. Grunig, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayınları
Jean Baudrillard, Simularklar ve Simülasyon, Doğu-Batı Yayınları
Jean Baudrillard, Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yayınları
Johan Huizinga, Homo Ludens, Ayrıntı Yayınları
John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları
Jean Marie Domenach, Politika ve Propaganda, Varlık Yayınları
John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Ark Yayınları
John Fiske, Popüler Kültürü Anlamak, Ark Yayınları
Jone Jones, Reklam Nasıl İşe Yarar: Araştırmanın Rolü, Reklamcılık Vakfı Yayınları
Joseph Turow, İzleniyoruz: Yeni reklam sektörünün elindeki kimliğimiz ve değerimiz, Hil Yayınları
Jürgen Habermas, Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yayınları
Katrin Weller, Axel Bruns, Twitter ve Toplum, Kafka Yayınları
Kemal Kurtuluş, Pazarlama Araştırmaları, İstanbul, İ.Ü.İşletme Fakültesi Yayını
Laura Rıes, Görsel Çekiç, Media Cat Yayınları
Lawrance Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri 1-2, Yayın Odası Yayınları
Manuel Castells, Ağ toplumunun yükselişi, Bilgi Ünv. Yayınları
Manuel Castells, İsyan ve Umut Ağları; İnternet çağında toplumsal hareketler, Koç Ünv. Yayınları
Marchall Mcluhan, Gutenberg Galaksisi; Tipografik insanın oluşumu, Yapı Kredi Yayınları
Martin Lindstrom, Buyology, Optimist Kitap
Max Horkheimer, Akıl Tutulması, Metis Yayınları
Mehmet Rifat, Göstergebilimin ABC’si, Say Yayınları
Mehmet Rifat, XX.Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları, Yapı Kredi Yayınları
Metin İnceoğlu, Tutum, Algı, İletişim, V Yayınları
Metin Kazancı, Kamuda ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler, Turhan Kitabevi
Muazzez Babacan, Nedir Bu Reklam, Beta Yayınları
Mustafa Özodaşık, Kişilerarası İletişim Sürecinde Algı - İkna ve Empatik İlişkiler, Tablet Kitabevi
Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan, Ayın karanlık yüzü; Yeni medya ve etik, Kalkedon Yayınları
Muzaffer Sencer, Toplumbilimde Araştırma, Beta Yayınları
Müge Elden, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel, Şimdi Reklamlar, İletişim Yayınları
Nick Stevenson, Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişimi, Ütopya yayınları
Nazife Güngör, İletişim - Kuramlar - Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi
Nilüfer Timisi, Yeni iletişim teknolojileri ve demokrasi, Dost Yayınevi
Nilüfer Voltan, Yeniden Terapötik İletişim: Kişiler Arası İlişkiler, Nobel Yayınları
Nükhet Güz, Nilüfer Sarı, Rengin Küçükerdoğan, Bülent Küçükerdoğan, Işıl Zeybek, Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yayınları
Özlem Çakır, Profesyonel Yaşamda Kişisel İmaj ve Sosyal Yaşam Etiketi, Yapı Kredi Yayınları
Paul Feyerabend, Yönteme Karşı, Ayrıntı Yayınları
Paul Rutherford, Yeni İkonalar-Televizyon Reklam Sanatı, Yapı Kredi Yayınları
Peter Hartley, Kişilerarası İletişim, İmge Kitabevi
Pınar Eraslan Yayınoğlu, Halkla İlişkilerde Araştırma, Birsen Yayınevi
Rüçhan Gökdağ, Kişiler Arası İletişim & İnsan İlişkilerinin Psikolojik Temelleri, Sınırsız Kitap
Salim Kadıbeşegil, İtibar Yönetimi, Mediacat Yayınları
Serdar Kaypakoğlu, Kişilerarası İletişim; Cinsiyet Farklılıkları, Güç ve Çatışma, Derin Yayınları
Sigmund Freud, Rüyalar ve Yanılgılar Psikolojisi, Altın Kitaplar
Stuart Hall, “Kültür, Medya ve İdeolojik Etki”, Medya, İktidar, İdeoloji, Ark Yayınevi
Suna Kabadayı, İmajınızı Nasıl Alırsınız? (İçten Dışa Kişisel İmaj Yönetimi), Elma Yayınevi
Süleyman İrvan, Medya Kültür, Siyaset, Pharmakon kitap
Şadi Can Saruhan, Ata Özdemirci, Bilim, Felsefe ve Metodoloji, Beta Yayınları
Şeref Sağıroğlu, Halil İbrahim Bülbül, Ahmet Kılıç, Mustafa Küçükali, Dijital Okuryazarlık: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler, Nobel Yayınları
(https://acikkaynak.gim.org.tr/img/kitap.pdf)
Şermin Tekinalp, İletişim Araştırma ve Kuramları, Beta Yayınları
Uğur Batı, Reklamın Dili, Alfa Yayınları
Ümit Atabek, Medya Metinlerini Çözümlemek, Siyasal Kitabevi
Ünsal Oskay, İletişimin ABC’si, İnkılap kitabevi
Ünsal Oskay, Kitle Haberleşme Teorilerine Giriş, Der Yayınları
Ünsal Oskay, Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri, İnkılap Kitabevi
Veysel Batmaz, Medya popüler kültürü gizler, Karakutu Yayınları
Veysel Batmaz, Galip İsen, Ben ve Toplum, Salyangoz Yayınları
Veysel Batmaz, Yanlış Medyada Doğru Söylenmez, Naos Yayıncılık
Walter Benjamin, Estetize Edilmiş Yaşam, Derin Yayınları
Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Kitapları
Zeynep Cihangir, Kişilerarası iletişimde dinleme becerisi, Nobel yayınevi
Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Ezgi Kitapevi
Zeyyat Sabuncuoğlu, Melek Tüz, Örgütsel Psikoloji, Alfa Yayınları
—————————————————————————————–
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜÖĞRETİM ÜYELERİNİN YAYINLARI
Abdullah Özkan, Halkla İlişkiler Yönetimi, İstanbul Ticaret Odası Yayınları
Abdullah Özkan, Kamu Diplomasisi, TASAM Yayınları
Abdullah Özkan, Reklam Yönetimi, İstanbul Ticaret Odası Yayınları
Abdullah Özkan, Siyasal İletişim Stratejileri, TASAM Yayınları
Ayla Okay, Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Derin Yayınları
Ayla Okay, Kurum Kimliği, Derin Yayınları
Ayla Okay, Sağlık İletişimi, Derin Yayınları
Ayşe Melahat Kalay, Gerçekmiş Gibi/Viral Reklam, Derin Yayınları
Ayşe Melahat Kalay, Reklam Söyleşileri, Beta Yayınları
Ayşe Melahat Kalay, Türkiye’de Video ve Kitle Kültürü İlişkisi, İletişim Yayınları
Betül Önay Doğan, Medya ve Din, Derin Yayınları
Betül Önay Doğan, Online Reklamcılık, Köprü kitaplar
Ece Karadoğan Doruk, İknanın Sosyal Psikolojisi, Derin Yayınları
Ece Karadoğan Doruk, Sosyal Sermaye; İletişimde Strateji ve Kalite, Derin Yayınları
Emine Yavaşgel, İletişimin Sosyo Politiği, Derin Yayınları
Emine Yavaşgel, Siyasal İletişim; Kavramlar ve Ardındakiler, Ebabil yayıncılık
Emine Yavaşgel, Siyasal Modernleşme, Derin Yayınları
Feride Akım, Halkla İlişkilerde Etkili Konuşma ve Sunum Teknikleri, Derin Yayınları
Feride Akım, Halkla İlişkilerde Stratejik Karar, Derin Yayınları
Hatun Boztepe Taşkıran, Halkla İlişkiler ve İlişki Yönetimi, Derin Yayınları
Hatun Boztepe Taşkıran, Kamusal Halkla İlişkiler, Derin Yayınları
Meltem Ünal Erzen, Kamu Diplomasisi, Derin Yayınları
Meltem Ünal Erzen, Tarihi, kültürel, sosyal paradigmaları ile siyaset, Derin Yayınları
Nilnur Tandaçgüneş, Ütopya; Antik Çağdan Günümüze Mutluluk Vaadi, Ayrıntı yayınları
Nilnur Tandaçgüneş, Yeni Medya ve Reklam, Derin Yayınları
Nilüfer Sezer, Açıkhava Reklamcılığı, Beta Yayınları
Seda Mengü, Halkla İlişkiler; Bir kültür politikası, Eğitim Yayınevi
Seda Mengü, Kurumsal İletişim ve Profesyonel Markalar, Derin Yayınları
Seda Mengü, Reklamı Anlamlandırmak, Derin Yayınları
Seher Er, Pazarlama ve Kamuoyu, Nobel Yayınları
Veli Polat, Politik konuşma ve politik söylenme, Derin yayınları
Veli Polat, Türkiye Sözlü Basın Tarihi, İş Bankası Kültür yayınları
Yeşim Güçdemir, Sanal ortamda iletişim: Halkla İlişkiler Perspektifi, Derin yayınları
Yeşim Güçdemir, Sosyal Medya; Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama, Derin Yayınları
Yıldız Dilek Ertürk, Davranış Bilimleri, Kutupyıldızı Yayınları
Yıldız Dilek Ertürk, Davranışlarımız ve Biz, Pozitif Yayınları
Yıldız Dilek Ertürk, Halkla İlişkiler Alanına Örgütsel Davranış Yansımaları, Nobel yayınları